Films Kijken

Hee allemaal,

Het is vandaag lekker zondag en dat betekent voor mij dat het echt een rustdag is. Lekker de hele dag niks doen. Ik vind het heerlijk om op zo’n dag films en series te kijken. Daarom heb ik voor jullie wat tips. Zo kan je makkelijker nieuwe films en series zoeken of kijken.

1. Als je een nieuwe film wilt kijken, maar je moet nog bedenken welke film. Op Netflix krijg je altijd een aantal films als voorbeeld die gerelateerd zijn op de films die je al een keer hebt gezien. Ook weten mensen in je buurt vaak films die jij leuk zou vinden, omdat jij en je vrienden vaak wel een beetje dezelfde smaak hebben. Nog een handige truc is op youtube kijken. Als je van grappige films houdt typ je in ‘Best comedy movies’ en in zo’n video laten mensen dan een lijst met goeie comedy films zien. Dit kan je met alle soorten genres doen. Als je net een film hebt gezien met een acteur/actrice die jij heel erg leuk vond, kan je hem of haar opzoeken op Google. Je krijgt dan een weergave van films waar hij/zij nog meer een rol in heeft. Meestal speelt een acteur in dezelfde soort films.

2. Netflix vind ik te duur. Ik heb dat probleem ook, want mijn ouders willen dat niet voor mij betalen en ik geef mijn geld liever aan andere dingen uit, zoals nieuwe kleding. De eerste maand is gratis, maar daarna moet je er toch voor betalen dus dit werkt niet echt voor mij. Je kan dan films gaan kijken op gratis sites, bijvoorbeeld Popcorntime. Nieuwe films staan hier erg snel op en je hoeft er dus niet voor te betalen. Een nadeel is wel dat minder populaire films niet worden ondertitelt in het Nederlands, maar als je goed Engels kan is dit geen probleem. Ook vind ik het minder fijn dat je geen voorbeelden krijgt van films die ze aanraden aan jou, maar dan kan je tip 1 proberen.

3. Je zit midden in je film en je hebt honger. Echt vervelend is dat. Dus zorg ervoor dat je van te voren een lekkere snack voor jezelf pakt en een fles frisdrank, zodat je niet onderbroken hoeft te worden en je lekker van je film kan genieten. Maar als je te veel drinkt tijdens de film dan moet je wel naar het toilet dus zorg dat je ervoor even gaat :)

4. Je krijgt continu appjes van iedereen.Zet je telefoon op vliegtuigmodus of leg hem weg, want jij mag best even eventjes tot rust komen en tijd voor jezelf hebben. Die appjes kan je altijd later nog lezen. Het is natuurlijk niet leuk als je een film wilt kijken en je wordt gestoord door je vrienden, omdat ze nieuwe schoenen hebben gekocht. Maar als je nou de hele dag een filmmarathon houdt, kan je best tussen elke nieuwe film even je berichtjes lezen.

5. Mijn shirt kriebelt en mijn broek zit verkeerd. Bedenk voor de film even of je wel de juiste kleding aan hebt. Niemand hoeft je te zien dus je kan gerust in je pyjama zitten. Ook is het fijn om in een joggingbroek en een trui te zitten. Dus trek die chill-outfit maar meteen uit je kast.

Ik hoop dat ik jullie zo heb geholpen en dat jullie het leuk vonden!

Veel liefs,

Renske

Geef een reactie

