Hallo december

Hee guys,

Vanaf vandaag is het dan eindelijk december en ik heb er eigenlijk wel zin in. Lekker binnen zitten terwijl het buiten regent en nu is het toegestaan om die foute kerstmuziek te luisteren (ookal begon ik daar al mee in september). Maar naast die gezellige sfeer is het natuurlijk ook nog eens Sinterklaas, kerstmis, en daarna nog oud en nieuw.

Voor Sinterklaas trek ik met mijn familie lootjes en ik moet nu nog maar eens gaan beginnen. Ondanks dat ik dan wel cadeautjes krijg ben ik er ook behoorlijk veel geld aan kwijt. Ook op school vier ik Sinterklaas en dan doen we een dobbelspel waarbij je dan cadeautjes kan pakken en stelen. Ik vind het altijd wel weer gezellig. Ik ben trouwens echt verslaafd aan al het eten dat met Sinterklaas te maken heeft. Pepernoten, chocoladeletters, taaitaai en marsepein I love it all!

Met kerst vier ik het de ene dag bij mijn vader en de andere dag bij mijn moeder. Mijn vader is op eerste kerstdag jarig dus dan hangen er ook slingers door de kerstboom heen en op tweede kerstdag vier ik het met mijn moeder en de rest van de familie. Met kerst hebben we de grotere cadeaus, maar waarschijnlijk kent iedereen die struggle wel dat je precies op dat moment niet weet wat je moet vragen.

Oud en nieuw vind ik een minderleuke feestdag. Ik ben niet echt het type dat van vuurwerk houd, maar ik sta natuurlijk wel open voor de oliebollen. Vuurwerk vind ik trouwens alleen niet leuk om te horen, want mensen zoals mijn broertje die steken alleen maar knalvuurwerk af, maar ik vind het veel leuker om ernaar te kijken.

Ik hoop trouwens echt dat er sneeuw komt dit jaar en ook dat we weer kunnen schaatsen, want dat heb ik echte gemist vorig jaar. Het is al onder nul graden geweest dus er is nog hoop! Verder zit ik nu met de regen heel veel binnen en ik verveel me meestal kapot. Ik had voor een maand gratis Netflix genomen en de series Vampire Diaries, The Originals en Once Upon A Time kan ik echt aanraden als je een beetje van fictie houdt. De eerste twee series die ik heb genoemd gaan over vampieren en Once Upon A Time gaat over alle sprookjes die er maar bestaan. Jammer genoeg is mijn maand voorbij dus ga ik mijn ouders smeken om Netflix te kopen.

Over twee en een halve week hebben we alweer vakantie en ik ben heel erg exited! Wie heeft er nog meer zin in?

Dikkekus van Renske

Geef een reactie

