Good food, Good life

Hee Guys,

Waarschijnlijk heb je de titel al gelezen en jaaa, dit artikel gaat over eten. Als eerst, I loveee food. Serieus ik zou niet zonder lekker eten kunnen. Natuurlijk kan niemand dat, maar dat maatk even niet uit. Ik deze post vertel ik iets over mijn favoriete gerechten. Ik ben niet echt een snoeper, maar ben meer het type dat van koekjes en gebakjes houdt. Ook vind ik natuurlijk chocolade echt enorm lekker. Wat je ook nog over mij moet weten is dat ik sinds een jaar vegetarisch eet en dat al de onderstaande gerechten ook compleet vegetarisch zijn.

Als eerste gerecht heb ik een spinazie lasagne. Dit maakt mijn mama altijd voor mij klaar en ik vind dit echt heerlijk. Normaal aten we altijd een lasagne met rode saus en gehakt, maar dat doen we dus niet meer. Spinazie is overigens heel erg gezond en goed voor je doordat er veel ijzers in zitten (wat je nodig hebt als je vegetarisch eet). Voor wat extra smaak doe je nog wat tomaat, kaas en pijnboompitten door de spinazievulling en als topping doe je ook nog eens een extra grote portie met geraspte kaas. Ik ga niet precies uitleggen hoe je dit precies maakt, want ik ben geen professionele kok maar ik garandeer je dat het heel erg lekker is om te eten. In de link hieronder vind je het hele recept.

Bron: Foody.nl

Bron: Foody.nl

http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R660056/spinazielasagne

 

Als tweede gerecht heb ik iets uitgekozen dat niet heel erg origineel is, maar toch behoort het tot mijn favorieten en moest ik het in dit rijtje zetten. En misschien raadde je het al, pannenkoeken! Ik vind dit echt overheerlijk en achteraf heb ik ook helemaal geen spijt dat ik weer zo’n dikke pannenkoek op heb. Ik varieer wel van soorten pannenkoek. Je kent natuurlijk de gewone crêpes, maar ook bananenpannenkoeken vind ik heel lekker en het is ook nog eens een stuk gezonder. Het enige wat je nodig hebt is:

  • 1 Banaan
  • 2 Eieren
  • Een beetje kaneel
  • Wat boter om in te bakken
  • Wat bosvruchten/honing om erop te doen

Zoals je kunt zien is dit echt super makkelijk om te maken. Eerst prak je een banaan fijn en dit ziet er eerlijk gezegd niet heel erg lekker uit. Dan voeg je de kaneel toe om er een beetje smaak aan te geven. Vervolgens voeg je één ei toe, dan roer je een beetje en dan voeg je ook het andere ei toe. Dit roer je tot een geheel. Vervolgens doe je een beetje boter in de koekenpan en doe je het beslag erbij. Zorg dat de onderkant mooi bruin wordt en draai hem dan om. Als je pannenkoek klaar is dan kan je er nog wat honing of bosvruchten overheen doen voor nog meer smaak, maar meestal vind ik dat de pannenkoeken al zoet genoeg van zichzelf zijn. En dan ben je klaar! Dit recept is voor 1/2 pannenkoeken (hangt er vanaf hoe groot je pan is).

Bron: lifeofliset.wordpress.nl

Bron: lifeofliset.wordpress.nl

 

Als laatste gerecht heb ik dan ook nog wel een hele goeie. Ik vind Mexicaanse taco’s of wraps echt super lekker. Ik ben toch wel meer een favoriet van taco’s omdat je dan (bij ons thuis) zelf kan kiezen wat je op je taco doet. Een tip is trouwens om taco bakjes te nemen in plaats van taco schelpen. Dit eet veel makkelijker en zo knoei je veel minder. Dit zijn de dingen die ik op mijn taco doe: als eerst natuurlijk de taco, daar doe ik wat sla in. Vervolgens doe ik daar vegetarisch gehakt op. Dan doe ik er nog wat tomaat (en eventueel paprika) op. En als laatste doe ik een grote schep guacamole erop met heel veel kaas eroverheen. En dan is het klaar om op te eten.

Bron: lekkerbekkenmeteenknipoog.jouwweb.nl

Bron: lekkerbekkenmeteenknipoog.jouwweb.nl

 

Dit was dan mijn blogpost voor deze keer. Ik hoop dat je het leuk vond om te lezen en dat je er misschien nog wel iets aan hebt gehad.

Liefs,

Renske

Geef een reactie

