(Im)perfections

Hee guys,

Vandaag wil ik het met jullie hebben over je perfections en imperfections, dus wat je mooi vindt aan jezelf en wat je minder mooi vindt. Iedereen heeft mooie en minder mooie kanten, dit kan over innerlijk en uiterlijk gaan. Iemand die er heel mooi uit ziet heeft dus misschien wel een heel slecht karakter. Ik vertel vandaag over wat ik van mezelf vind en dit is dus heel persoonlijk.

Ik ga beginnen met de dingen die ik minder mooi aan mezelf vind, want vind ik altijd makkelijker om te benoemen, omdat ik (en ook anderen over zichzelf) me daar meer bezighoud.

Als eerst wil ik zeggen dat ik mijn voeten heel lelijk vind en vooral irritant. Waarschijnlijk vindt niemand z’n vind echt ‘mooi’, maar ik heb onwijze platvoeten. Ik heb hier speciale zooltjes voor, zodat het minder erg wordt en dat helpt gelukkig wel. Verder heb ik ook best wel brede voeten en doordat ook nog eens die zooltjes in mijn schoenen moet, passen niet alle schoenen even makkelijk. Wat soms best wel jammer is :(

Ik ben naast mijn brede voeten ook zelf breed gebouwd, want dit heb ik geërfd. Je zult dit misschien niet heel snel van mij zeggen als je me ziet, maar dat komt omdat ik er hard voor werk. Ik ben echt heel jaloers op mensen die alles kunnen eten wat ze willen en er niet van aankomen, waarvan twee mijn beste vriendinnen zijn. Ook vind ik het irritant dat ik last heb van een onderkin. Ik heb op internet gezocht naar tips tegen een onderkin en in de onderstaande link staan wat handige oefeningen om hem weg te halen, mocht je er last van hebben.

http://plusrubriek.nl/oefeningen-tegen-een-onderkin/

De meeste mensen van mijn leeftijd kennen dit waarschijnlijk wel, puistjes. En ik weet dat dit waarschijnlijk aan de puberteit ligt, maar dan nog is het niet iets wat ik mooi vind. Ik moet zeggen dat het de laatste tijd wel minder is geworden doordat ik nieuwe producten heb aangeschaft. Tip: Dr. van der Hoog – Face wash (de maskers zijn ook heel fijn).

Over het algemeen ben ik heel blij met mijn haar, want het is redelijk dik, heel lang en ik krijg er ook wel eens complimenten over. Het enige probleem is dat mijn haar heel snel vet wordt. Ik heb wel eens geprobeerd om het zo lang mogelijk vol te houden, maar ik kan er niet tegen als het van die vieze slierten worden. Ook heb ik nog eens highlights in m’n haar wat er als het vet wordt al helemaal niet uit ziet. Ik ben dus een hele grote voorstander van droogshampoo, want zo kan ik het vettige toch weer een beetje weg krijgen.

Dan wil ik nu nog iets benoemen over mijn innerlijk, want dit vergeet ik meestal te benoemen omdat ik eerder let op mijn uiterlijk. Maar iets negatiefs aan m’n innerlijk vind ik dat ik niet echt sociaal ben van mezelf, ik ben best verlegen en durf niet zomaar op dingen of mensen af te stappen. Ik maak dus niet zo makkelijk contact met anderen en ik val niet echt op in een groep. Ik ben dus ook niet zo makkelijk in het maken van nieuwe vrienden, maar ik doe wel echt alles voor de vrienden die ik heb. Ik ben dus wel een trouwe vriend en sta voor anderen klaar. Dat is iets positiefs aan mezelf.

Verder vind ik mijn ogen heel erg mooi. Ze zijn heel donkerblauw en ze vallen heel erg op. Ik ben blij met mijn ogen en probeer die ook op te laten vallen, maar het is niet dat ik vaak mascara draag ofzo, want ik vind dat mijn wimpers al best wel lang zijn van zichzelf. Vaak komt het ook doordat ik veel te lui ben.

Ook mijn lach is iets aan mij waar ik vaak complimenten over krijg. Ik heb nog wel onder een beugel dus ik moet niet te erg lachen, want mijn beugel is dan weer minder mooi. Ik heb best wel witte tanden van mezelf. Nou ja.. ze zijn tenminste niet heel geel. Verder heb ik best wel dikke lippen waardoor ik denk dat mijn lach extra mooi wordt.

Als allerlaatste wil ik mijn sproeten benoemen, maar ik weet nou niet zo goed of ik ze in het rijtje van perfections of imperfections moet zetten. Aan de ene kant is het bijvoorbeeld één van de zeven schoonheden en ik hoor soms ook wel dat mensen het schattig is. Soms vind ik het wel leuk om te horen dat het schattig is, maar soms dan heb ik daar niet zo’n behoefte aan, haha. Daarnaast is het met foundation of bb-cream heel irritant, want dan zie je heel licht soms nog die sproeten er doorheen. In het winter hou ik meer van m’n sproeten dan in de zomer, want dan zie je minder.

Ik hoop dat ik je op deze manier heb kunnen laten zien dat iedereen mooie en minder mooie kanten heeft en dat niemand perfect is. Zelf ben ik natuurlijk ook nog heel onzeker, want dat hoort er nou eenmaal bij, maar het is wel al een stuk minder dan bijvoorbeeld vorig jaar of de jaren daarvoor. Door dit op een rijtje te zetten weet je steeds beter wat je minder leuke, maar vooral leuke kanten zijn waardoor je een stuk meer van jezelf gaat houden.

Nou dit was het dan wel weer.

Love,

Renske

 

 

Geef een reactie

