Say hallo to summertime

Hee guys,

Het is dan misschien weer even een tijdje geleden, maar de laatste keer dat ik iets schreef was in februari en inmiddels staar de zomer alweer voor de deur. Ik wil jullie vandaag wat inspiratie laten opdoen over dingen die leuk zijn om te doen tijdens de zomer(vakantie). We kennen namelijk allemaal wel die dagen dat het echt veel te warm is om ook maar iets te doen. Ook vertel ik nog over wat mijn eigen plannen zijn. 

Als eerste is het op dit soort warme dagen heerlijk om ijsjes te eten, want zo krijg je weer wat ‘water’ binnen en zo houd je ook het hoofd koel. En natuurlijk zijn ijsjes natuurlijk enorm lekker. Om iets gezonder te blijven, kun je als alternatief ook wat fruit aan je water toevoegen. Het is lekker om hiervoor verschillende soorten rood fruit te gebruiken, maar ook komkommer is lekker en ook nog eens goed voor je huid, dus een win-win situatie. Om het dan eventueel nog wat kouder te maken kan je er nog wat ijsklontjes aan toevoegen.

Zorg in ieder geval niet dat je binnen blijft zitten, maar ga lekker naar buiten. Je kan bijvoorbeeld afspreken om met vrienden naar het strand te gaan. Je bent buiten en je kan ook nog eens een kleurtje opdoen voor je bikini body. Ook zijn er genoeg activiteiten te doen in de zomer dus kijk vooral even rond op internet (hiervoor mag je wel even naar binnen dan). Er zijn genoeg leuke festivals en bij sommigen kan je zelfs gratis naar binnen.

Heb je een leuk park in de buurt? Of een andere plek waar je kan picknicken misschien? Ga erheen. Neem je vrienden mee, een leuk kleedje en heel veel lekker snacks om niet te vergeten. Wat leuk is om te doen is om zelf hapjes te maken en zo ben je ook nog eens lekker creatief bezig in de keuken en heb je weer wat tijd opgevuld. Je kan vervolgens nog een hele fotoshoot maken van jouw creaties en ook van elkaar natuurlijk om vervolgens op insta te posten, zodat jouw insta-feed ook helemaal summerproof is.

In de zomer heb je zeeën van tijd, dus probeer eens iets nieuws. Hiermee bedoel ik dat je even out of the box moet denken. Wat heb je nou eigenlijk altijd al willen doen, maar ben je nog nooit aan toegekomen? Just do it! Misschien wil je wel een nieuwe hobby proberen of een angst overwinnen. Als je ineens een spontaan idee hebt zeg ik: ‘meteen uitvoeren’. Wat bijvoorbeeld heel erg leuk is om te doen is om Nederland eens te gaan verkennen. Je kan zo een toerist zijn in je eigen land en de meest toeristische trekpleisters bezoeken. Neem misschien iemand mee, maar je kan natuurlijk ook alleen gaan. Je bent dan misschien niet écht op vakantie geweest maar zo voelt het wel een beetje. Je kan dan bijvoorbeeld ergens anders blijven slapen en de volgende dag toeren met de trein naar een nieuwe bestemming.

Wat ik zelf ga doen deze vakantie weet ik nog niet helemaal zeker. Ik ben meestal meer het afwachtende type. Wel heb ik al plannen om naar Walibi Summer Vibez. Dat is op elke woensdag in de zomervakantie, dus als je nog geen plannen hebt zal ik zeker nog gaan kijken of er nog kaarten zijn. Ook wil ik heel graag op vakantie met een vriendin. We hebben het plan om dan iets via srprs.me te gaan doen en dan is het nog een verassing waar je heen gaat. Dat zie je tegenwoordig bij veel youtubers en het lijkt me echt ontzettend gaaf!

Walibi Summernights

Walibi Summer Vibez

Daarnaast ga ik in de zomervakantie 2 keer op vakantie. Een keer met mijn vader en de andere keer met mijn moeder. Dat is dan wel weer een voordeel van gescheiden ouders denk ik, maar tegelijkertijd ook een nadeel, want ik zou graag alles met iedereen willen beleven.  Ook ga ik de eerste twee weken nog op kamp. Dat is met vrienden die ik al vanaf kleins af aan ken en dat wordt ook vet gezellig. We gaan dan lekker veel zeilen en we slapen in tenten. Dus een soort kamperen eigenlijk.

De afgelopen dagen was het weer wat kouder, maar eigenlijk is de zomer vanaf gister wel begonnen. Ik heb dus heel erg veel zin om al mijn plannen waar te gaan maken. Ik ben heel erg benieuwd naar wat jullie gaan doen in de vakantie dus laat me dat ook vooral even weten.

Love,
Renske

Geef een reactie

