Summer update

Hii,

Ik zit momenteel weer achter mijn bureau met een warme kop thee en ik heb echt geen inspiratie om te schrijven al had ik daar wel echt heel veel zin in. De zomer komt er weer aan en dat betekent dat ik na mijn toetsweek weer en wereld aan vrije tijd krijg. Ik ben een enorme control freak eigenlijk en plan het liefste allemaal in, dus ofcourse doe ik dat ook weer voor mijn vrije dagen, zodat ik uiteindelijk toch weer helemaal oververmoeid raak zonder een momentje rust en tijd voor mezelf. 

Ik zou deze zomer er graag aan willen werken dat ik iets meer tijd voor mezelf krijg en dat dan ook bewust meemaak. Ik kijk tussendoor wel eens even een aflevering van een serie, maar ik heb nou niet het gevoel dat ik dan helemaal tot rust kom. Wat al een stuk meer impact heeft is het lezen van een boek of tijdschrift (wat ik ook nog eens heel leuk vind). Ik denk dat het dus eens tijd wordt om weer eens door de schappen in de supermarkt te lopen en een paar tijdschriften mee te nemen, zodat ik met een kop thee/smoothie even tot rust kan komen. Daarnaast heb ik net het boek Before I fall van Lauren Oliver uit en dat is echt een aanrader! Hij draait volgens mij ook nog steeds in de bioscoop, dus daar moet ik dan misschien ook nog maar even een bezoekje aan brengen.

Ik denk dat het altijd wel goed om een paar plannen te maken, zodat je je zeker niet gaat vervelen. Ik stel dus voor een bepaalde tijd altijd een paar doelen voor me op, zodat ik iets heb om naartoe te werken. Zo sta ik open om nieuwe dingen te leren. Ik heb van zolder de gitaar er maar weer eens bij gepakt, want dat lijkt me echt ontzettend tof om te kunnen spelen, dus ik ben met de app ‘yousician’ aan de slag gegaan en ik moet eerlijk zeggen dat je er echt enorm snel van leert, maar je moet er natuurlijk ook wel veel tijd in stoppen. Daarnaast ga ik deze zomer me bezighouden met het leren van surfen. Zo ga ik een weekje naar Schiermonnikoog om daar te leren kitesurfen en daarna nog naar Bibao (Spanje) om te golfsurfen en daar heb ik echt ontzettend veel zin in!!

Voordat ik echt tot rust kan komen heb ik eerst nog twee weken vol met pure stress, omdat ik nog een toetsweek heb. Nou ben ik altijd iemand die er wel prima voor staat en toch moet het jaar ook maar weer mooi afgesloten worden. Nog heel even doorzetten dus..

Dat het bijna zomer is, betekent ook dat er op een of andere manier altijd weer veel mensen jarig zijn, waaronder ikzelf :) Dit jaar wordt ik 16 en ga dus ook lekker mijn ‘sweet 16’ vieren. Het liefst wil ik het vrij simpel houden en gewoon met wat vrienden gaan zwemmen en picknicken, maar ik vind het altijd belangrijk dat iedereen het naar zijn zin heeft en dat mijn feestje later nog onthouden wordt. Daarvoor werk ik mezelf ook wel de nesten in door alle voorbereidingen, maar dat is het resultaat meer dan waard. Het ‘perfecte’ feest geven is dus eigenlijk ook altijd een soort doel voor de zomer.

Om leuke dingen te kunnen doen heb ik natuurlijk wel een beetje geld nodig en daarvoor ga ik vóór de vakantie extra-veel werken (aangezien ik toch genoeg tijd heb) zodat ik deze zomer hopelijk weer de tijd van mijn leven ga hebben.

Als jullie nog leuke suggesties hebben voor activiteiten/festivals laat het dan vooral weten!

Love,

Renske

Geef een reactie

